Trwa ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij”, mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Inicjatywa, idąc w ślady wcześniejszej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, ma na celu rozwijanie kultury odpowiedzialnego zachowania wśród kierowców. Partnerstwo z Policją podkreśla jej powagę oraz zaangażowanie w prewencję wypadków drogowych.
Statystyki dotyczące wypadków drogowych w Polsce są alarmujące. W ubiegłym roku odnotowano blisko 1 900 ofiar śmiertelnych, a tegoroczne wakacje przyniosły niemal 350. Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma za zadanie zwiększenie świadomości kierowców o zagrożeniach związanych z nadmierną prędkością oraz innych niebezpiecznych zachowaniach na drogach. Celem jest poprawa bezpieczeństwa poprzez edukację i inspirowanie kierowców do zmiany postaw.
Od 2 września w przestrzeni publicznej pojawiły się billboardy informacyjne oraz milion naklejek z hasłem kampanii. Policjanci podczas kontroli drogowych rozdają naklejki i ulotki, co ma na celu przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa. Dodatkowo, PZU planuje organizację konkursu, który umożliwi kierowcom doskonalenie umiejętności jazdy w bezpiecznych warunkach. Efekty kampanii będą monitorowane, a organizatorzy liczą na pozytywny wpływ działań prewencyjnych na zachowania kierowców w Polsce.
Źródło: Policja Chodzież
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” zainicjowana przez PZU i Policję
Zobacz Także